Ekonomi

Kritik olaylardan nasıl ders alınır?

Öğrenme sürecinde kendinize şu temel soruları sorabilirsiniz: “Ne oldu?” Soru sorun ve cevabı aktif olarak dinleyin: Varsayımlarda bulunmak yerine sorular sorun. Hem siz hem de çalışanlarınız neler olup bittiğine dair net bir fikre sahip olana kadar bir sonraki adıma geçmeyin.

“Bu durumdan hangi dersi alabiliriz?” Soruyu sorun ve çalışanlarınızın şunları öğrenmesine yardımcı olun:

Bu aşamada sabırlı olmanız gerekebilir. Bireyler kendi sözleriyle hangi dersin öğrenilebileceğini ifade etmeye başlayana kadar sessizce beklemek iyi bir fikirdir. “Güzel, başka ne var?” veya “Evet o zaman…?” Teşvik sözleri de yardımcı olabilir.

3. “Bir dahaki sefere neyi farklı yapmalısın?” Soruyu sorun ve gerçeği bulmasına yardım edin:

Bu seviyede, insanlar genellikle hareket stilleri hakkında genel bir dizi fikir bulurlar: “Daha iyi iletişim kurmam gerekiyor”. Çalışanlarınızı durumsal eylem tarzlarını düşünmeye teşvik edin. Tam olarak kiminle iletişime geçileceği, nasıl bağlanılacağı.

Özetle:

Öğrenme sürecini tamamladığınızda ana başlıklar altında öğrendiklerinizi ve geleceğe yönelik aldığınız kararları özetleyin. Bu sayede hem söylenenleri unutmamış hem de karşınızdaki kişiye dikkatle dinlediğinizi ve söylediklerini anladığınızı göstermiş olursunuz.

Kendinize değer vermek için kontrol listesi

  • Bu konuşma için yeterince zaman ayırabildiniz mi?
  • Konuşmanızın sebebini çalışanınıza genel hatlarıyla açıkladınız mı?
  • Her aşamayı gerektiği gibi tamamladınız mı?
  • Konuşmaktan çok dinlemeye daha fazla zaman mı harcıyorsunuz?
  • Çalışanınızın sözünü kesmeden dinlediniz mi?
  • 1. aşamada gerçekler ile varsayımlar ve görüşler arasında net bir ayrım yaptınız mı?
  • 2. aşamada, çalışanınıza bu durumdan nasıl ders çıkarılacağına dair her şeyi açıklaması için yeterli zaman ve desteği verdiniz mi?
  • Sen de yeni bir şey öğrendin mi?
  • 3. aşamada, personelinize seçeneklerden birine karar vermeden önce düşünmeleri ve en az dört veya beş hareket tarzı söylemeleri için zaman verdiniz mi ve onlara takviyeler verdiniz mi?
  • Acele etmekten veya aceleniz varmış izlenimi vermekten kaçındınız mı?
  • Bu olaya başka olayları veya geçmişteki aksilikleri karıştırmamaya özen gösterdiniz mi?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Mimaroba Escort
Aşıkveysel Escort
Yeşilpınar Escort
Cihangir Escort
Esenler Escort
Feneryolu Escort
Katip Kasım Escort
Fatih Sultan Mehmet Escort
Fatih Escort
Hamidiye Escort
Kılıçlı Escort
Elmalı Escort
Kadıköy Escort
Yavuz Selim Escort
Ayvansaray Escort
Yıldırım Escort
Cumhuriyet Escort
Beyazıt Escort
Fatih Escort
Çırçır Escort
Yunus Emre Escort
Fatih Sultan Mehmet Escort
Suadiye Escort
Aydıntepe Escort
İncirtepe Escort
Ferahevler Escort
İnönü Escort
Haznedar Escort
Karabeyli Escort
Molla Fenari Escort
Fikirtepe Escort
Hacı Kasım Escort
Karayolları Escort
Kartaltepe Escort
Kartaltepe Escort
Kandilli Escort
Aşağı Dudullu Escort
Kadımehmet Efendi Escort
Kayabaşı Escort
Fatih Sultan Mehmet Escort
Kuleli Escort
Gazitepe Escort
Altayçeşme Escort
Mercan Escort